Viden om

Seniorblodprøve

Når dit kæledyr bliver ældre, stiger risikoen for visse sygdomme, bl.a. i nyrer, skjoldbruskkirtel og leddene – Læs mere

Inden du køber hund

Gode råd i forbindelse med anskaffelse af en hund – Læs mere

Overvægt hos hund og kat

Op til halvdelen af alle hunde og katte er overvægtige – men de fleste ejere er ikke klar over det – Læs mere

Forhøjet blodtryk hos kat

Det kan du som ejer ikke se, for ligesom hos mennesker er der ingen ydre symptomer på forhøjet blodtryk – Læs mere

Orm hos hund

Stort set alle hundeejere vil komme ud for at skulle behandle deres hund for orm på et eller andet tidspunkt – Læs mere

Lopper & flåter

Stort set alle hunde- og katteejere vil komme ud for at skulle behandle deres kæledyr mod lopper og/eller flåter regelmæssigt eller periodevis – Læs mere

Opkast og diarré

Der er mange årsager til opkast og diarré, lige fra at have spist et fremmedlegeme, over infektion til kræft. Læs her om de almindelige årsager – Læs mere

Hjertelidelse hos hund

Dårligt hjerte hos hund er en fællesbetegnelse over lidelser i hjertet, som gør, at hjertet ikke fungerer, som det skal – Læs mere

Hårsækmider hos hunde

De fleste hunde har hårsækmider i mindre grad. Miderne lever i hårsækkene og bliver et problem i det øjeblik, de formere sig voldsomt – Læs mere

Terapilaser

Det er en operations- og medicinfri behandling, som reducerer smerter, reducerer betændelse og fremmer heling – Læs mere

Skab hos hunde

Hunde smittes som oftest med skab fra omgivelserne, men kan dog også blive smittet direkte ved kontakt med andre hunde eller ræve – Læs mere

Ørelidelser hos kat

Ørelidelser hos kat dækker alt fra mild irritation med rødme af øret til den voldsomme betændelse i øret med flåd fra øret og smerter – Læs mere

Pelsmider hos kanin

Kaniner med pelsmider har ofte skæl, især på ryggen, hvilket kan føre til kløe, pelsfald og sår – Læs mere

Nytårsangst hos kat

Hvis din kat er så nervøs i nytåret, at den har brug for noget hjælp for at komme godt ind i det nye år, kan vi hjælpe – Læs mere

Nytårsangst hos hund

Der er mange former for tilskud, der kan afhjælpe nytårsangst. Hvilket tilskud, vi vælger, afhænger af den enkelte hund – Læs mere

Hudlidelser hos hund

Hudlidelser hos hund dækker over alt fra lopper og mider over allergi til ”hot spot” og tumorer – Læs mere